U bullone cum'è strumentu cumunimenti adupratu in i dispositivi di fissaggio, l'applicazione hè assai larga, ma l'usu à longu andà porterà ancu parechji prublemi, cum'è u ghjocu di cunnessione, a forza di serraggio insufficiente, a ruggine di i bulloni è cusì. A qualità è l'efficienza di a machinazione saranu affettate da a cunnessione allentata di i bulloni durante a machinazione di e parti. Allora, cumu si allenta u bullone?
Ci sò trè metudi anti-allentamentu cumunimenti usati: l'anti-allentamentu per attritu, l'anti-allentamentu meccanicu è l'anti-allentamentu permanente.
- Doppiu bullone
Principiu di a noce anti-allentamentu in cima: ci sò duie superfici di frizione quandu e doppie noci sò anti-allentamentu. A prima superficia di frizione hè trà a noce è u fissaggio, è a seconda superficia di frizione hè trà a noce è a noce. Durante l'installazione, u precaricu di a prima superficia di frizione hè 80% di a seconda superficia di frizione. Sottu à carichi d'impattu è di vibrazione, a frizione di a prima superficia di frizione diminuirà è sparirà, ma à u listessu tempu, a prima noce serà cumpressa, risultendu in un ulteriore aumentu di a frizione di a seconda superficia di frizione. A prima è a seconda frizione devenu esse superate quandu a noce hè allentata, postu chì a seconda forza di frizione aumenta mentre a prima forza di frizione diminuisce. In questu modu, l'effettu anti-allentamentu serà megliu.
Principiu anti-allentamentu di u filu discendente: I dispositivi di fissaggio à filu discendente utilizanu ancu doppi dadi per impedisce l'allentamentu, ma i dui dadi giranu in direzzioni opposte. Sottu à carichi d'impattu è di vibrazione, l'attritu di a prima superficia d'attritu diminuirà è sparirà.
- Tecnologia anti-allentamento di u filu di cuneu à 30°
Ci hè un bisellu à cuneu di 30° à a basa di u dente di a filettatura femina à cuneu di 30°. Quandu i dadi di u bullone sò serrati inseme, e punte di i denti di u bullone sò strettamente pressate contr'à u bisellu à cuneu di a filettatura femina, risultendu in una grande forza di bloccaggio.
A causa di u cambiamentu d'angulu di u cunfurmale, a forza nurmale applicata à u cuntattu trà i fili hè à un angulu di 60° à l'asta di u bullone, invece di 30° cum'è cù i fili nurmali. Hè evidenti chì a pressione nurmale di u filu di a cunea di 30° hè assai più grande di a pressione di serraggio, dunque l'attritu anti-allentamentu risultante deve esse assai aumentatu.
- Dapoi u dadu di bloccaggio
Hè divisu in: adupratu per macchine di custruzzione stradale, macchine minerarie, vibrazioni di l'attrezzatura meccanica di noci autobloccanti d'alta resistenza, adupratu in l'aerospace, aerei, carri armati, macchine minerarie, cum'è noci autobloccanti in nylon, adupratu per una pressione di travagliu micca superiore à 2 ATM per benzina, cherosene, acqua o aria cum'è mezu di travagliu adupratu per - 50 ~ 100 ℃ temperatura avvolgimentu noce autobloccante nantu à u pruduttu, è u noce di bloccaggio di morsetto à molla.
- Colla blocca-filetti
A colla blocca-filetti hè un estere (metil)acrilicu, un iniziatore, un promotore, un stabilizzante (inibitore di polimeri), un colorante è un riempitore inseme in una certa proporzione di l'adesivu.
Per a cundizione di u foru passante: passate u bullone per u foru di a vite, applicate a colla bloccafiletti à u filu di a parte di ingranaggio, assemblate u dadu è stringhjitelu à a coppia specificata.
Per a cundizione induve a prufundità di u foru di a vite hè più grande di a lunghezza di u bullone, hè necessariu applicà a colla di bloccaggio à u filu di u bullone, assemblà è stringhje à a coppia specificata.
Per a cundizione di u foru cieco: lasciate cascà a colla di bloccaggio in u fondu di u foru cieco, poi applicate a colla di bloccaggio à u filu di u bullone, assemblate è stringhjite à a coppia specificata; Se u foru cieco hè apertu in giù, solu a colla di bloccaggio hè applicata à u filu di u bullone, è ùn hè necessaria alcuna colla in u foru cieco.
Per a cundizione di travagliu di u bullone à doppia testa: a colla di bloccaggio deve esse lasciata cascà in u foru di a vite, è dopu a colla di bloccaggio hè applicata nantu à u bullone, è u pernu hè assemblatu è stringhjitu à a coppia specificata; Dopu avè assemblatu altre parti, applicà a colla di bloccaggio à a parte di ingranamentu di u pernu è di u dado, assemblà u dado è stringhjelu à a coppia specificata; Se u foru cieco hè apertu in ghjò, ùn ci hè micca goccia di colla in u foru.
Per i dispositivi di fissaggio filettati preassemblati (cum'è e viti regolabili): dopu avè assemblatu è serrato à a coppia specificata, lasciate cascà a colla bloccante in u locu di ingranamentu di a filettatura per permette à a colla di penetrà da sola.
- Rondella doppia anti-allentamento cù bloccaggio a cuneo
U dente di sega radiale nantu à a superficia esterna di a rondella di sicurezza incastrata hè occlusu cù a superficia di a pezza di travagliu chì tocca. Quandu u sistema anti-allentamentu incontra un caricu dinamicu, u spustamentu pò accade solu nantu à a superficia interna di a guarnizione.
A distanza di estensibilità di a rondella di bloccaggio à cuneu in a direzzione di u spessore di estensibilità hè più grande di u spustamentu longitudinale di u filu di estensibilità di u bullone.
- Spina splittata è dado scanalato
Dopu chì a noce hè stretta, inserite a spina di cotter in a fessura di a noce è in u foru di coda di u bullone, è apre a coda di a spina di cotter per impedisce a rotazione relativa di a noce è di u bullone.
- Filu d'acciaiu di serie scioltu
L'anti-allentamentu di u filu d'acciaiu in serie hè di mette u filu d'acciaiu in u foru di a testa di u bullone, è cunnette i bulloni in serie per cuntene si trà di elli. Hè un modu assai affidabile per rilassassi, ma hè difficiule da smuntà.
- Guarnizione di stop
Dopu avè strintu u dadu, piegate a rondella di arrestu à pernu unicu o à pernu doppiu à u latu di u dadu è di u cunnettore per bluccà u dadu. Sè dui bulloni anu bisognu di un doppiu interbloccamentu, si ponu aduprà rondelle di frenu doppie per fà chì i dui dadi si freninu trà di elli.
- Rondella à molla
U principiu anti-allentamentu di a rondella à molla hè chì, dopu chì a rondella à molla hè appiattita, a rondella à molla pruducerà una elasticità cuntinua, in modu chì a coppia di cunnessione di filettatura di u dadu è di u bullone cuntinueghja à mantene una forza di attritu, pruducendu un mumentu di resistenza, per impedisce chì u dadu si allenti.
- Tecnulugia di fissaggio à fusione calda
A tecnulugia di fissaggio à fusione calda, senza bisognu di preapertura, in u prufilu chjusu pò esse direttamente sfruttata per ottene a cunnessione, in l'industria automobilistica assai aduprata.
Sta tecnulugia di fissaggio à fusione à caldo hè un prucessu di furmazione à fretu di giunzione autofilettante è a vite dopu chì a rotazione à alta velocità di u mutore hè cundutta à u materiale in foglia da cunnette per mezu di l'arburu di serraggio in u centru di l'attrezzatura è a deformazione plastica hè generata da u calore di attritu.
- precaricatu
I bulloni di cunnessione à alta resistenza ùn anu generalmente micca bisognu di misure anti-allentamentu supplementari, perchè i bulloni di alta resistenza necessitanu generalmente una forza di pre-serraggio relativamente grande, una tale forza di pre-serraggio grande trà u noce è u connettore per pruduce una forte pressione, sta pressione impedirà a rotazione di a coppia di attritu di u noce, cusì u noce ùn si allenterà.
Data di publicazione: 04 di marzu di u 2022